پاورپوینت شکوفایی علم فیزیک و مکانیک و شیمی در تمدن اسلامی

دسته بندي : علوم پایه » شیمی
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع  شکوفایی علم فیزیک و مکانیک و شیمی در تمدن اسلامی،
در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
علم فیزیک و مکانیک :
دانش‌مکانیک نزد مسلمانان«علم‌الحیل» نامیده‌می‌شد. این‌علم، دانش ‌شناسایی ‌ابزارها و وسایل بود. وسایلی‌که هر یک ‌کاری‌انجام‌می‌دادند.
مهندسی اسلامی را می توان دنباله سنت خاور میانه و مدیترانه دانست.مصریان و اروپاییان در مکانیک پیشرفت های فراوانی کرده بودند، اما سهم یونانیان از همه بیشتر بود.
در دوره عباسی بسیاری از آثار یونانی و گاهی سریانی به عربی ترجمه شد از جمله کتاب پنوماتیک نوشته فیلون بیزانسی و مکانیک نوشته هرون اسکندرانی و رساله ای از ارشمیدس در باره ساعت های آبی را می توان نام برد.
بنابر تحقيقات انجام شده، اولين رساله در علم مكانيك یعنی كتاب الحيل را بنو موسى شاكر(احمد، محمد و حسن)، در سال 860م نوشته شده است.
در این کتاب یک صد دستگاه شرح داده شده اند که بیشتر آن ها به صورت خودکار و با استفاده از خواص مکانیکی سیالات کار می کنند.
این سه برادر پانصد سال پیش از اروپا، و برای نخستین بار، میل لنگ را در حوزه دانش های فنی به کار برده اند.
دكتر ا. برنارد آكسفوردی، معتقد است كه کاربرد رقاصك ساعت از اختراعات مسلمانان است، و ساعت دقيقى را كه هارون الرشيد براى شارلمان فرستاد، يك ساعت آبى بوده است كه زمـان ساعت های مختلف را با صدا اعـلام مى كرده است.
و . . .


 
توجه: چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و و آماده پرينت و ارائه بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.
دسته بندی: علوم پایه » شیمی

تعداد مشاهده: 3901 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:2,786 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 15 اسلاید،قابل ویرایش.