تحقیق زمين و گازهاي گلخانه اي

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا

بخشی از متن تحقیق:

زمين و گازهاي گلخانه اي
چكيده
به دليل اهميت و تاثير اقليم بر شرايط محيطي و اقتصادي – اجتماعي، و همچنين نقش آن در برنامه ريزي هاي خرد و كلان، تغييرات رفتار اقليم جهاني در بازه هاي زماني طولاني (روند) و كوتاه مدت (فازها و چرخه ها) به ويژه در سالهاي اخير و مولفه هاي گوناگون اقليمي با توجه به ويژگيهاي زماني – مكاني مورد توجه محافل علمي بوده است.
در اين ميان نقش انسان در تغيير اقليم به دليل شدت و سرعت اثر آن از اهميت ويژه اي برخوردار است بر پايه ي يافته اين تحقيق نقش انسان در تغيير بيلان انرژي از طريق تغيير در تركيبات و عملكرد جو در مقياس كلان و نيز تغيير سطح زمين به عنوان منبع اي ديگر در گرمايش جو اعمال مي شود. اين تاثيرات برخي خواسته و برخي ناخواسته و برخلاف ميل انسان است. معمولاً اثرات انساني بر پيكره اقليم به همراه واكنش هاي بازخوردي اقليم فرآيندهاي غير قابل پيش بيني را به دنبال دارند.
 مقدمه
طي سده گذشته ميانگين دماي پهنهاي خاكي 214/0+554/0 درجه سلسيوس و دماي كل كره  زمين 13/0+38/0 درجه سلسيوس افزايش يافته است بيشتر گرمايش مزبور از دهه هاي نخستين قرن بيستم آغاز شده است. اگر چه اين ميزان گرما ممكن است در نظر اول ناچيز به نظر رسد اما بررسي بوم شناختي نشان مي دهد كه تغييرات ميانگين ارقام دراز مدت دماي هوا حتي در صورتي كه از 2/0-1/0 درجه سلسيوس هم تجاوز نكند باز واكنشهاي حساسي در سيستم مزبور پديد مي آورد. در حالي كه نوسانات سالانه و فصلي از لحاظ وضعيت هوا اگر چه حاوي دامنه بزرگتر است اما اكوسيستمها را چندان تحت تاثير قرار نمي دهد.
بنابراين زمان تعادل و لختي اكوسيستم را مي توان يك فرايند حفاظتي در مقابل تاثيرات كوتاه مدت و شديد هوا تلقي كرد. بررسي و مطالعه تغييرات اقليم – دما از اين نظر در مطالعات جغرافيايي حائز اهميت هستند كه جنبه هاي عمده اي از اين تغييرات بخصوص طي سده اخير به نقش و عملكرد انساني (شهرسازي، جنگل زدايي، توسعه و رشد صنعتي و افزايش گازهاي گلخانه اي و غيره) نسبت داده مي شود ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 27




دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 3045 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 42,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.