تحقیق بررسی جغرافیایی مشهد

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ

بخشی از متن تحقیق:

موقعیت جغرافیایی
مشهد از شهرستان‌های استان خراسان می‌باشد که در شمال این استان واقع شده است. این شهرستان از شمال به شهرستان کلات نادری از غرب به چناران و نیشابور و از جنوب به تربت حیدریه و فریمان واز شرق به تربت جام و سرخس محدود می‌شود. مشهد دارای وسعت 10538 کیلومتر مربع و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 53 دقیقه تا 36 درجه و 37 دقیقه شمالی و 60 درجه و 14 دقیقه تا 61 درجه و 14 دقیقه طول شرح واقع شده است.
مشهد مرکز استان خراسان می‌باشد.

تقسیمات سیاسی و اداری
این شهر دارای 4 بخش (مرکزی- احمدآباد- رضویه- طرقبه)، 13 دهستان (تبادکان- طوس- کارده- کنویست- میان ولایت- درزآباد- پیوه‌ژن- سرجام- ابروان- پایین ولایت- میامی- شاندیز و طرقبه)، 616 روستای دارای سکنه و 732 آبادی خالی از سکنه می‌باشد.

توپوگرافی
بخش های شمالی وجنوبی مشهد و کوهستانی و بخش های شرقی- غربی و مرکزی آن به صورت دشت و هموار است و مهم‌ترین ارتفاعات آن کوه‌های بینالود با ارتفاع 3000 متر در جنوب مشهد قرار دارند که این ارتفاعات شمالی غربی- جنوب شرقی می‌باشند. ارتفاعات دیگر مشهد کوه‌های کپه داغ در شمال شهرستان، بلندترین نقطه این ارتفاعات کوه هزار مسجد دارای 3000 متر ارتفاع می‌باشد. دشت‌های شهرستان دارای ارتفاع 700 متر از سطح دریاهای آزاد از شیب شمال شرق- جنوب غرب برخوردارند. و اقلیم این شهر از آب و هوای معتدلی برخوردار است و دشت آن از توده‌های گرم و خشک برخوردار می‌باشد ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 29




دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 3924 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:32 کیلوبایت

 قیمت: 42,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.