تحقیق تاريخچه كامپيوتر

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ

بخشی از متن تحقیق:

 مقدمه
بشر براي كندو كاو در طبيعت و فضاي اطراف خود به ابزار  و وسايل بسيار توانمندي دست يافته و هميشه نياز منشأ  اختراع چنين ابزاري بوده است. از جمله اين اختراعات بسيار مهم مي‌توان به كامپيوتر (رايانه) اشاره نمود كه پيدايش آن باعث تحولي شده است كه از بعضي جهات مي‌توان آن را با تحولي كه بر اثر انقلاب صنعتي به وجود آمد مقايسه كرد. البته اين تحول به مراتب وسيعتر و فراگيرتر از تحول ناشي از انقلاب صنعتي است، به گونه‌اي كه در روش زندگي،‌كار و نگرش ما به دنيا تغييرات اساسي بوجود آورده است.  در دوران انساني اروپا،  فرهنگ از طريق ماشين چاپ  انتشار يافت و اكنون كامپيوتر در قلب انقلاب جديد تكنولوژيكي قرار دارد. به اين دليل عصر حاضر را عصر كامپيوتر يا عصر انفورماتيك ناميده‌اند.
اهميت كامپيوتر در دنياي امروز  و در دنياي آينده بر همگان روشن است بسياري از موفقيتهايي كه انسان در سالهاي اخير به دست آورده است بدون كامپيوتر هرگز حاصل نمي‌شد. كامپيوتر يكي از مهمترين ساخته‌هاي بشر است. اگر در چند دهة‌  گذشته  كامپيوترها انسان را از كارهاي يكنواخت و تكراري آلوده كرده‌اند،‌ در ساليان اخير مفاهيمي مانند هوش مصنوعي سيستمهاي خبره سيستمهاي تشخيص كلام و صداي انسان و ... مطرح گرديده‌اند كه به كامپيوتر اين امكان را مي‌دهند تا بيشتر شبيه انسان عمل نمايد.
 
چرا بايد علم كامپيوتر را بياموزيم؟
امروزه همگان متفق القول‌اند كه فراگيري استفاده عملي از كامپيوتر كاري اجتناب ناپذير براي زندگي در دنياي فوق مدرن امروزي است و هر كس بايد شناخت پايه‌اي از كامپيوتر  و مصارف آن را داشته باشد ،‌ كه اصطلاحاً‌   سواد كامپيوتري گفته مي‌شود با آنكه اصطلاح سواد كامپيوتري معاني متفاوتي بين افراد مختلف دارد اما اكثراً   فرد با سواد كامپيوتري را شخصي مي‌دانند كه:
•    شناخت پايه‌اي از اينكه كامپيوتر چه كارهايي را مي‌تواند انجام دهد داشته باشد.
•    قادر به استفاده از كامپيوتر به عنوان ابزاري شخصي در حرفه خود باشد.
•    قادر به ارتباط با كامپيوتر و استفاده از برنامه‌هاي تجاري مانند واژه پردازها بانكهاي اطلاعاتي صفحه گسترده‌ها  يا برنامه ‌هاي مشابه تجاري باشد.
•    آگاهيهايي از تأثير اجتماعي  تكنولوژي فعلي كامپيوتر و اثر آن در آينده داشته باشد.
نياز به روشهاي مؤثر پردازش
از تبعات مهم انقلاب صنعتي افزايش سريع حجم داده‌هايي بود كه بايد در كمترين زمان ممكن مورد پردازش قرار مي‌گرفتند. از اين رو صاحبان صنايع و  سازمانهاي تجاري متوجه شدند كه براي پردازش داده‌ها نياز به روشهاي سريعتر،‌    ارزانتر و مؤثرتر دارند براي رفع اين نياز انواع مختلف ماشينها توليد شدند و به كار رفتند. جديدترين و مؤثرترين اين ماشينها كامپيوتر ديجيتال  الكترونيكي است كه امروزه براي پردازش داده‌ها سريعتر و حرفه‌اي ترين ابزار به شمار مي‌رود و با گذشت زمان سريعتر و ارزانتر خواهد شد ...

این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 111





دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 3586 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 111

حجم فایل:60 کیلوبایت

 قیمت: 34,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل